Mi az a remarketing?

Egy igazán hatékony marketing eszköz, amivel elérheted honlapod látogatóit, miután elhagyták az oldalad. A korábbi látogatóid látni fogják a hirdetéseid amíg böngésznek a neten, Youtube videókat néznek, vagy a Facebook-on olvasgatnak. Szem előtt tartja a vállalkozásod, és arra ösztönzi a látogatókat, hogy jöjjenek vissza. A remarketing – amelyet reatargetingnek is neveznek – drasztikusan növeli a konverziós arányt és a megtérülést. Ez azért van, mert a weboldal korábbi látogatói, akik már ismerik a márkát, sokkal nagyobb valószínűséggel válnak ügyfelekké, vagy végeznek értékes tevékenységet a honlapon.

Hogyan működik a remarketing?

Az AdWords ad neked egy kis kódrészletet, amit a weboldalaba kell illesztened, és amikor egy felhasználó meglátogatja a honlapod, az ő cookie ID-ja (süti azonosítója) ennek segítségével hozzáadódik a te remarketing listádhoz. Például te készíthetsz egy remarketing listát az AdWords-ben azoknak a felhasználóknak, akik meglátogatták a legnépszerűbb termékeid oldalát. Ez a kis remarketing kódrészlet jelzi az AdWord-nek, hogy mentse ez a látogatót a “Legnépszerűbb termékek” listában. Ezt követően készíthetsz egy remarketing kampányt, amiben hirdetéseket mutatsz termékeidről ezeknek a látogatóidnak.

Mi az a remarketing

1. A látogatóknak csak 4%-a végez konverziót első látogatáskor

A látogatók 96%-a hagyja el úgy a weboldalad, hogy nem végez semmilyen konverziót, és 49%-a átlagosan 2-4 alkalommal keres fel egy honlapot, mielőtt vásárol. Ne hagyd elveszni a vásárlók érdeklődését! Az emberek szeretnek szétnézni, mielőtt vásárolnak. A remarketing segít követni egy vásárlót oldalról oldalra, hogy ajánlatod szem előtt legyen. Ne hagyd elveszni a fennmaradó 95%-ot.

Hogyan működik a remarketing

2. Jóval olcsóbb

A remarketing olcsóbb módja az ügyfelek vásárlóvá konvertálásának, mert az átlagos CPC (Cost per Click, azaz kattintásonkénti költség) kb. a negyede az eredeti árnak, ha a látogató korábban már járt az oldaladon. Ezért javaslom, hogy minden esetben használj a remarketinget, akármekkora is legyen a havi költségkereted.

3. Növeli a márka ismertségét

A vállalkozások 43%-a azért használja a remarketinget, hogy növelje a márka erejét. A remarketinggel a márkaépítést a vásárlás korai szakaszában kezdheted el, és visszairányíthatod az ügyfeleket, ha azok már készen állnak a vásárlásra.

A remarketing növeli a márka ismertségét

4. Akár növelheted is a licitet, hogy visszaszerezd az elvándorolt a 96%-ot

Árréstől függően az is előfordulhat, hogy remarketing hirdetéseknél magasabb ajánlatra van szükséged. Ha van egy jól felépített céloldalad, akkor ez nagyon hatékony módja annak, hogy az elnavigáló látogatókat visszaszerezd.

5. Más szempontból is megismerhetik ajánlatod

Sokan nem változtatják hirdetéseiket, pedig érdemes hol az egyik, hol a másik tulajdonságát kidomborítani az ajánlatodnak. Érdemes egyszer az előnyt hangsúlyozni, más esetben pedig a problémára fókuszálni, amit a terméked megszűntet. Különbözőek vagyunk, és más típusú reklámok ösztönöznek minket.

6. Időzítésekkel tovább optimalizálható

Remarketingnél is fontos az időzítés és gyakoriságkorlát beállítása, hogy ne futtasd feleslegesen az ajánlatodat. Például ha pizzát rendelek, és 5 perccel később böngészek egy másik honlapon, érdemes nekem pizzahirdetéseket megjeleníteni? Nem valószínű, hogy aznap még egyet rendelnék.. Ez tipikus esete a rossz időzítésnek, de az is hasonló, amikor már megvásároltam egy szolgáltatást, és továbbra is szembejönnek a hirdetései az interneten – feleslegesen. Ezekre érdemes figyelned a beállítások során.

Kérdésed van? Mindig örömmel segítünk!