A hideg hívásokat senki sem szereti, legyen szó akár a hívó, akár a hívott félről. Időigényes és stresszes az értékesítőnek, zavaró és kellemetlen az ügyfélnek. Meghatározó erő lett a közösségi média marketing, és ezt ügyesen használva értékesebb ügyfeleket lehet kevesebb bosszankodással szerezni. Természetesen kifejezetten a hideg hívásokról van szó, és nem azokról a telefonhívásokról, amiket valamilyen más kapcsolatfelvételi forma már megelőzött. Nem érdemes csak egy területre összpontosítanod az üzletszerzésed (marketinged) során, mert a körülmények egyre gyorsabban változnak. Tehát ne csak hideghívásokban gondolkodj, és ne is csak egy platformot válassz a marketingedben. Gondolj arra, hogy más közönséget érhetsz el a Facebook, az Instagram és a LinkedIn használatával, és ezeket érdemes a céljaidnak megfelelő arányban használnod.

De miért is mondják egyre többen, hogy a hideghívások ideje lejárt?

1. Mert már mindenki elérhető online

Az online marketing révén szinte minden elképzelhető közösséghez és csoporthoz eljuthatsz, és nem csak Magyarországon, hanem földrajzi korlátok nélkül. Tudtad, hogy a Facebook egyik leggyorsabban növekvő szegmense az 55+ éveseké? Ha el szeretnéd érni a célpiacod, nagy valószínűséggel megtalálod őket online.

2. Bizalmat építhetsz

Hideghívások esetén az embereknek úgy kéne bízniuk benned, hinniük neked, hogy erre semmilyen kézzel fogható okuk nincs. Először beszélsz velük telefonon, és ez után próbálod meg kiépíteni a bizalmat – nem tudod, hogy érdekli-e egyáltalán az adott téma. Az online marketingben ez épp fordítva van. Először kiépíted a bizalmat, és csak ezt követően keresed meg az érdeklődőket – és csak az érdeklődőket – ajánlatoddal. Mivel építed ki a bizalmat? Írásaiddal, hozzászólásaiddal, blogoddal, letölthető anyagaiddal, videóiddal.

3. Költséghatékonyabb

Sokan mondják, hogy a hideghívás azért olcsó, mert csak az idődet kell beleadnod. De az időd ennél valószínűleg értékesebb. Ez az egyik legértékesebb erőforrásod, amit mostmár hatékonyabban is kihasználhatsz. Az iparági statisztikák azt mutatják, hogy a hideghívások körülbelül 2%-os hatékonyságot mutatnak. Mire megy el ilyenkor az idő jelentős része?

  • Telefon kicsengése
  • Nem veszik fel
  • Hangposta üzenetek
  • Hívásirányítások
  • Visszahívások

4. Növelheted az elérést

Hány embert tudsz felhívni naponta? Még a legjobb értékesítők sem tudnak napi 200 embernél többet elérni telefonhívásokkal. Ha nyitsz az online marketing felé, ez a szám drasztikusan megnő. Ha néhány érdeklődő megosztja a tartalmat, amit készítettél, az ismerősei is nagy valószínűséggel látni fogják azt, nem beszélve a csoportokról és a fizetett hirdetésekről.

Mit mond a statisztika?

Hideghívás statisztika

1. Gyenge konverzió

A hideghívásoknak csupán 1%-a eredményez konverziót, tehát száz hívásból egy esetben lesz csak személyes találkozó.

2. Munkahelyek elvesztése

Az online marketing térnyerése miatt, az alacsony hatásfokú és stresszes hideghívások visszaszorulóban vannak. 2020-ig a mai direkt marketinges munkalehetőségek 15-35%-os csökkenése várható.

4. Érték adása

A vásárlók 74%-a azt az értékesítőt választja, aki először valamilyen értéket ad számára. Ez a megközelítés sokkal eredményesebb, mint amit a hideghívások során alkalmaznak.

5. Felkészülés hiánya

A vezető szintű ügyfelek 70%-a azon a véleményen van, hogy az értékesítők nincsenek felkészülve megfelelően az általuk feltett kérdések megválaszolására. Továbbá nincs birtokukban az ügyükre nézve releváns példa vagy esettanulmány sem.

6. Kevés érintkezési lehetőség

Az átlagos értékesítő két kapcsolatfelvétel után nem tesz több kísérletet a cél elérésére. Az online marketing jóval több kapcsolatfelvételi pontot tud nyújtani, és ezekre szükség is van a megfelelő konverzió eléréséhez.

További statisztikai adatok infografika formájában ide kattintva érhetőek el, a forrás megjelölésével együtt.

Mit tegyél hideghívások helyett?

Hideghívások helyett online marketing

1. Pontosítsd a célcsoportod

Ma már nem elég, ha egy Arany Oldalakból kezdesz el telefonálni, vagy csak egy “generált” telefonos lista alapján jutsz el az ügyfelekhez. Marketing szemlélettel kell elkezdened gondolkodni, felállítani egy Buyer Persona-t, meghatározni a célcsoport demográfiai jellemzőit (hol él, milyen korú, nemű, milyen jövedelemmel rendelkezik, milyen a képzettsége, hol dolgozik, családos-e, stb.)

2. LinkedIn

Csak a LinkedIn üzleti használatáról is külön könyvek szólnak, érdemes kicsit beleásnod magad a témába, és létrehoznod ott is a profilodat, ha még nem tetted meg. Az indulást követően néhány tipp, amit érdemes elvégezned csatlakozást követően:

  • Ellenőrizd rendszeres időközönként, hogy kik tekintették meg a aprofilodat. Akik megnézték a profilod, valószínűleg érdeklődnek munkád iránt, és megkeresheted őket közvetlenül is.
  • Vedd fel a kapcsolatot azokkal, akiknek meghívót küldtél.
  • Használj kulcsszavakat címsorokban, összefoglalókban vagy a munkatapasztalataidnál.
  • Kérj ajánlásokat készségeidhez.
  • Lehetőséged van üzenetet küldeni olyan felhasználók részére is, akikkel nem állsz kapcsolatban (fizetős szolgáltatás).
  • Használd a LinkedIn csoportokat kapcsolatépítésre.

3. Üzleti Blog

Hozz létre egy saját honlapot, és szánj időt arra, hogy szakmádba vágó cikkeket írsz blogodba. A legjobb választás erre a WordPress. Az írásod forgalmat hozhat az oldaladra, címeket gyűjthetsz letölthető pdf anyagaidért cserébe, remarketinggel utánkövetheted a honlapod látogatóit, és az igazán jól sikerült írásaid akár nagyobb nyilvánosság elé is eljuthatnak.

4. Élő videók, webináriumok

Ismereteidet rendszeres élő videók és webináriumok formájában is továbbadhatod, amivel sok új potenciális érdeklődőhöz eljuthatsz, és az előadásod végén elhelyezett CTA-val megadhatod a részvevők számára a lehetőséget, hogy felvegyék veled a kapcsolatot.

5. Email kampányok, marketingautomatizálás

A weboldaladon keresztül gyűjtött email címekre nem csak posztjaidat, hanem kampányaidat is kiküldheted. Érdemes némi exkluzivitást adni ezeknek, és a feliratkozóidnak valamilyen extra lehetőséget is felkínálnod, mielőtt átfogó hirdetésekbe kezdesz más platformon. Vigyázz, ne ess túlzásba, a fő szempont is is az érték adása a feliratkozóidnak, nem a reklámanyagok küldése.

6. Facebook

A listából természetesen nem maradhat ki, hiszen ez az, ami mindenkinek először eszébe jut, mint ügyfélszerzési alternatíva. Itt is promotálhatod írásaidat, élő videókat tarthatsz, és létrehozhatsz olyan csoportokat, amelyek a célközönségedet valószínűleg érdeklik.

Kérdésed van? Mindig örömmel segítünk!