A Google ma már nem “csak” a világ legnagyobb keresője a napi több mint 3,5 milliárd keresésével. E mellett számos olyan fejlesztése van, amivel sokkal hatékonyabbá teheted a vállalkozásod marketingjét. Az eszközök jelentős részéről sokan nem is tudnak, vagy egyszerűen csak nem használják azokat, így könnyen előnyre tehetsz szert a versenytársaiddal szemben. A legtöbb használata egyszerű, kis időráfordítást igényel, de annál nagyobb hasznot ígér, ezért mindenképp érdemes végigvenned az ebben rejlő lehetőségeket.
Google Cégem – az ingyenes hirdetési lehetőség

Nehogy azt gondold, hogy ami ingyenes, az nem hatékony. Az adatlapod közvetlenül akkor jelenik meg, amikor az emberek a te vállalkozásodra vagy hasonló vállalkozásokra keresnek a Google Keresésben és a Térképen, ezáltal forgalmat és ügyfeleket visz hozzád.
Mik az előnyei?
- Ingyenes
- Segít megtalálni az ügyfeleidnek a vállalkozásod fizikai címét
- Jobb láthatóság a keresőben
- Hasznos információkat jelenít meg (pl. nyitvatartás, fényképek, hívás gomb a telefonon)
- Forgalmat irányít a honlapodra
Nem használod még? Ide kattintva elkezdheted.
Google+, a Goolge közösségi hálózata

A Google+ egy erőteljes keresőmarketing eszköz a vállalkozásoknak, influencereknek és a személyes márkaépítőknek. Nézzük végig, miért érdemes neked is foglalkoznod vele.
- A Google+ tartalom azonnal indexelődik, és megjelenik a keresési eredmények között. Olyan keresési kifejezésekre kerülhetsz előre, amikhez e nélkül jóval nagyobb erőfeszítéseket kellene tenned. A forgalom a Google+ oldaladra terelődik, majd a blogodra és honlapodra.
Az itt publikált tartalom sokkal nagyobb valószínűséggel jelenik meg a találati listában, mert a Google a saját közösségi hálózatát magasabbra értékeli, és gyorsabban is indexeli. - Mindenki láthatja a Google+ profilod, akinek emailt küldesz (Gmail)
- Facebook-tól eltérő összetételű közösség
Ide kattintva tudsz fiókot regisztrálni.
Google Search Console – Eszköz a keresőoptimalizáláshoz

Régebben (2015-ig) Google Webmester Eszközök néven volt ismert, de mivel leginkább a keresési eredmények elemzésére használják, ezért a Google olyan nevet választott, ami kicsit közelebb visz az eszköz valódi céljához.
Mire jó?
- Megnézheted hogyan jelenik meg a honlapod a Google keresési találatai között
- Meggyőződhetsz róla, hogy a Google hozzáfér a honlapod tartalmaihoz
- Megnézheted, milyen honlapokon vannak elhelyezve a weboldaladra mutató linkek
- Ellenőrizheted, mi rontja a honlapod helyezését a találati listában
- Könnyen beállíthatod, milyen oldalakat indexeljen a Google, és miket ne
- Riasztást állíthatsz be arra az esetre, ha a honlapodat valamilyen okból büntetné a Google
Itt tudsz fiókot regisztrálni.
Google Dokumentumok, Google Drive – A mindennapi munkához

Nem kifejezetten a marketing eszköztár része, de ha több emberrel dolgozol együtt, vagy csak szeretnéd mindenhonnan elérni dokumentumaidat, ez lesz a legnagyobb segítségedre. Közösen szerkeszthetitek ugyanazt a táblázatot vagy dokumentumot, és a változtatások azonnal megjelennek, nem kell email-en küldözgetni.
Az irodai eszközök:
- Google Dokumentumok (Word helyettesítő)
- Google Táblázatok (Excel helyettesítő)
- Google Diák (PowerPoint helyettesítő)
- Google Űrlapok kérdőívek létrehozásához. Akár a honlapodba is beépítheted.
- Google Drive (15 GB tárhely fájljaidnak)
Itt tudod kipróbálni.
Google AdWords – Jelenj meg a találati listában fizetett hirdetésekkel

A Goolge fizetett hirdetési rendszere, amivel az érdeklődőket a honlapodra irányíthatod. Hirdetésed azoknak jelenhet meg, akik arra a témára keresnek, amit előzőleg beállítottál. A koncepció egyszerű: megadod a szolgáltatásod szempontjából releváns szavakat, és az AdWords megjeleníti hirdetésed a Google találati oldalán, ha valaki az adott, vagy kapcsolódó szavakra keres.
Miért érdemes használnod?
- Gyorsabb mint a keresőoptimalizálás.
- Több kulcsszóra fókuszálhatsz
- Bármikor leállíthatod és visszakapcsolhatod a kampányod
- A hirdetéseid az oldal tetején jelenhetnek meg
- Növeli a márka erejét
- Akár a Gmail-ben és mobilalkalmazásokban is megjelenhet hirdetésed
- A honlapod látogatóival újra felveheted a kapcsolatot (remarketing)
- Pontosan mérhető
- Mennyi eladásod/letöltésed származott a hirdetésből
- Hány látogatót irányított az AdWords a honlapodra
- Melyik kulcsszó generálta a legnagyobb forgalmat és a legtöbb eladást
- Pontosan milyen költségedben van egy vásárlás
- Pontosan célozható a hirdetésed
- Hely szerint (városra, régióra)
- Időpontra (pl. hétvégén és éjszaka nem kell feltétlen futnia a hirdetésednek)
- Eszközre (megjelenhetsz csak mobilon vagy mobilalkalmazásokban)
- Nyelvre
- Megadhatsz negatív kulcsszavakat (Amelyekre ne jelenjen meg a hirdetésed)
Az AdWords rendszerébe itt tudsz regisztrálni, ha pedig szeretnéd, hogy beállítsuk a marketing kampányod, keress meg minket, és kérj tőlünk ajánlatot.
Google kulcsszótervező

A Google Kulcsszótervező kulcsszó javaslatokat ad neked, és megmutatja, az adott szót vagy kifejezést hány milyen gyakran használják más weboldalak.
Mire tudod használni?
- Ki tudod deríteni, milyen kulcsszavakat használnak konkurenseid
- Gyorsan találhatsz helyi kulcsszavakat
- Segíthet a blogodhoz témát választani
- AdWords kampányokat tervezhetsz
A Google kulcsszótervezőjét ide kattintva éred el.
DoubleClick Search by Google – PPC menedzsment haladóknak

Több vállalkozás AdWords fiókjának kezelésére szolgáló hatékony eszköz a Google-tól.
Mik a fő előnyei?
- Gazdag szűrési lehetőségek
- Automatizált riportok a fiókok teljesítményéről
- Ajánlattételi stratégiák kezelése könnyű kezelése
- Több cél beállításának lehetősége
- Menthető nézetek
DoubleClick Search Engine Marketing eszközt ide kattintva érheted el.
Google Trends – kimutatás egy kattintással a keresési trendekről

A Google Trends egy nagyszerű eszköz, amely tetszőleges keresési kulcsszó esetében megmutatja, hogy alakult a keresések száma, és egy kis statisztikát is ad arról, hogy milyen országokban/milyen nyelveken kerestek a kifejezésre legtöbbet.
Mire használhatod?
- Kinyomozhatod a legnépszerűbb témákat
- Valós idejű marketing lehetőségeket/trendeket kereshetsz
- Márka népszerűséget ellenőrizhetsz
- Keresési adatokat tölthetsz le elemzésre(!)
A Google Trends eszközt ide kattintva érheted el.
Google Értesítő – Új tartalmak figyelése az interneten

Ez egy interneten kereső, tartalom felfedező és értesítő eszköz, amit a Google fejlesztett.
Mire használhatod?
- A márkád/neved monitorozására
- Versenytársaid monitorozására
- Szakmádban előforduló kérdések monitorozására
- Várost/régiót érintő hírek monitorozására
- Plagizálás felderítésére
- Álláshirdetések monitorozására
A Google Értesítések szolgáltatást itt éred el.
Google Analytics – Statisztikák honlapod látogatóiról

A Google Analytics a Google ingyenes szolgáltatása, ami a weboldal látogatóiról készít és prezentál részletes statisztikát.
Mire használhatod?
- Egy pillantással megnézheted honlapod főbb látogatottsági adatait
- Megnézheted melyik kampány hozta a legnagyobb forgalmat és a legtöbb konverziót
- Megnézheted melyik régióból érkezett a legtöbb látogató
- Megnézheted mit kerestek a látogatók a honlapodon
- Felderítheted a legnépszerűbb tartalmadat
- Beazonosíthatod a legkevésbé látogatott oldalad
- Beazonosíthatod, hogy mikor léptek ki legtöbben a vásárlási folyamatból
- Megnézheted, hányan érkeztek mobilról a honlapodra
- Beazonosíthatod a csalódást keltő oldalaid
A Google Analytics szolgáltatást ide kattintva éred el.
Google AdSense – Termelj pénzt a blogoddal

Az AdSense a Google hirdetési alkalmazása, aminek segítségével honlap tulajdonosa kiadhatja oldalának felületeit reklámok számára, ezzel bevételt termelve.
Miért jó az AdSense?
- Nincs szükséged termékre a bevételszerzéshez (pontosabban a blogod forgalma lesz a termék)
- Több weboldalt is üzemeltethetsz egy AdSense felhasznlónévvel
- Könnyű kezelni, kis időráfordítást igényel
- A Google szállítja a hirdetéseket
- Meghatározhatod milyen hirdetések jelenhetnek meg a honlapodon
A Google AdSense szolgáltatást ide kattintva éred el.
Youtube – Amit mindenki ismer

Biztos vagyok benne, hogy ezt a videómegosztó oldalt tényleg senkinek nem kell bemutatnom, de nem maradhat ki a felsorolásból, és vajon milyen előnyei vannak marketing szempontból?
Ha saját csatornád van:
- Több és minőségibb tartalmat tudsz adni a célközönségednek, ezzel bizonyítva szakmai kompetenciád
- Extra forgalmat továbbít a vállalkozásod részére
- Személyesebb kapcsolat a közönségeddel
- Nem kell humorosnak lenned, hogy érdekes tartalmat készíts
- Jót tesz a SEO-nak, mert elhelyezhetsz linket a videódban
Hirdetőként:
- Hatalmas elérés, több mint 1 milliárd felhasználó
- Változatos hirdetés célzási lehetőségek
- Videó tárgya alapján
- Korosztály és nem alapján
- Kulcsszavak alapján
- Felhasználó érdeklődése alapján
- Pontosabban mérhető a TV hirdetéseknél