A Google ma már nem “csak” a világ legnagyobb keresője a napi több mint 3,5 milliárd keresésével. E mellett számos olyan fejlesztése van, amivel sokkal hatékonyabbá teheted a vállalkozásod marketingjét. Az eszközök jelentős részéről sokan nem is tudnak, vagy egyszerűen csak nem használják azokat, így könnyen előnyre tehetsz szert a versenytársaiddal szemben. A legtöbb használata egyszerű, kis időráfordítást igényel, de annál nagyobb hasznot ígér, ezért mindenképp érdemes végigvenned az ebben rejlő lehetőségeket.

Google Cégem – az ingyenes hirdetési lehetőség

Google Cégem

Nehogy azt gondold, hogy ami ingyenes, az nem hatékony. Az adatlapod közvetlenül akkor jelenik meg, amikor az emberek a te vállalkozásodra vagy hasonló vállalkozásokra keresnek a Google Keresésben és a Térképen, ezáltal forgalmat és ügyfeleket visz hozzád.

Mik az előnyei?

  • Ingyenes
  • Segít megtalálni az ügyfeleidnek a vállalkozásod fizikai címét
  • Jobb láthatóság a keresőben
  • Hasznos információkat jelenít meg (pl. nyitvatartás, fényképek, hívás gomb a telefonon)
  • Forgalmat irányít a honlapodra

Nem használod még? Ide kattintva elkezdheted.

Google+, a Goolge közösségi hálózata

Google+

A Google+ egy erőteljes keresőmarketing eszköz a vállalkozásoknak, influencereknek és a személyes márkaépítőknek. Nézzük végig, miért érdemes neked is foglalkoznod vele.

  • A Google+ tartalom azonnal indexelődik, és megjelenik a keresési eredmények között. Olyan keresési kifejezésekre kerülhetsz előre, amikhez e nélkül jóval nagyobb erőfeszítéseket kellene tenned. A forgalom a Google+ oldaladra terelődik, majd a blogodra és honlapodra.
    Az itt publikált tartalom sokkal nagyobb valószínűséggel jelenik meg a találati listában, mert a Google a saját közösségi hálózatát magasabbra értékeli, és gyorsabban is indexeli.
  • Mindenki láthatja a Google+ profilod, akinek emailt küldesz (Gmail)
  • Facebook-tól eltérő összetételű közösség

Ide kattintva tudsz fiókot regisztrálni.

Google Search Console – Eszköz a keresőoptimalizáláshoz

Google Search Console

Régebben (2015-ig) Google Webmester Eszközök néven volt ismert, de mivel leginkább a keresési eredmények elemzésére használják, ezért a Google olyan nevet választott, ami kicsit közelebb visz az eszköz valódi céljához.

Mire jó?

  • Megnézheted hogyan jelenik meg a honlapod a Google keresési találatai között
  • Meggyőződhetsz róla, hogy a Google hozzáfér a honlapod tartalmaihoz
  • Megnézheted, milyen honlapokon vannak elhelyezve a weboldaladra mutató linkek
  • Ellenőrizheted, mi rontja a honlapod helyezését a találati listában
  • Könnyen beállíthatod, milyen oldalakat indexeljen a Google, és miket ne
  • Riasztást állíthatsz be arra az esetre, ha a honlapodat valamilyen okból büntetné a Google

Itt tudsz fiókot regisztrálni.

Google Dokumentumok, Google Drive – A mindennapi munkához

Google Suit

Nem kifejezetten a marketing eszköztár része, de ha több emberrel dolgozol együtt, vagy csak szeretnéd mindenhonnan elérni dokumentumaidat, ez lesz a legnagyobb segítségedre. Közösen szerkeszthetitek ugyanazt a táblázatot vagy dokumentumot, és a változtatások azonnal megjelennek, nem kell email-en küldözgetni.

Az irodai eszközök:

  • Google Dokumentumok (Word helyettesítő)
  • Google Táblázatok (Excel helyettesítő)
  • Google Diák (PowerPoint helyettesítő)
  • Google Űrlapok kérdőívek létrehozásához. Akár a honlapodba is beépítheted.
  • Google Drive (15 GB tárhely fájljaidnak)

Itt tudod kipróbálni.

Google AdWords – Jelenj meg a találati listában fizetett hirdetésekkel

Google AdWords

A Goolge fizetett hirdetési rendszere, amivel az érdeklődőket a honlapodra irányíthatod. Hirdetésed azoknak jelenhet meg, akik arra a témára keresnek, amit előzőleg beállítottál. A koncepció egyszerű: megadod a szolgáltatásod szempontjából releváns szavakat, és az AdWords megjeleníti hirdetésed a Google találati oldalán, ha valaki az adott, vagy kapcsolódó szavakra keres.

Miért érdemes használnod?

  • Gyorsabb mint a keresőoptimalizálás.
  • Több kulcsszóra fókuszálhatsz
  • Bármikor leállíthatod és visszakapcsolhatod a kampányod
  • A hirdetéseid az oldal tetején jelenhetnek meg
  • Növeli a márka erejét
  • Akár a Gmail-ben és mobilalkalmazásokban is megjelenhet hirdetésed
  • A honlapod látogatóival újra felveheted a kapcsolatot (remarketing)
  • Pontosan mérhető
    • Mennyi eladásod/letöltésed származott a hirdetésből
    • Hány látogatót irányított az AdWords a honlapodra
    • Melyik kulcsszó generálta a legnagyobb forgalmat és a legtöbb eladást
    • Pontosan milyen költségedben van egy vásárlás
  • Pontosan célozható a hirdetésed
    • Hely szerint (városra, régióra)
    • Időpontra (pl. hétvégén és éjszaka nem kell feltétlen futnia a hirdetésednek)
    • Eszközre (megjelenhetsz csak mobilon vagy mobilalkalmazásokban)
    • Nyelvre
    • Megadhatsz negatív kulcsszavakat (Amelyekre ne jelenjen meg a hirdetésed)

Az AdWords rendszerébe itt tudsz regisztrálni, ha pedig szeretnéd, hogy beállítsuk a marketing kampányod, keress meg minket, és kérj tőlünk ajánlatot.

Google kulcsszótervező

Google kulcsszótervező

A Google Kulcsszótervező kulcsszó javaslatokat ad neked, és megmutatja, az adott szót vagy kifejezést hány milyen gyakran használják más weboldalak.

Mire tudod használni?

  • Ki tudod deríteni, milyen kulcsszavakat használnak konkurenseid
  • Gyorsan találhatsz helyi kulcsszavakat
  • Segíthet a blogodhoz témát választani
  • AdWords kampányokat tervezhetsz

A Google kulcsszótervezőjét ide kattintva éred el.

DoubleClick Search by Google – PPC menedzsment haladóknak

DoubleClick Search Engine Marketing

Több vállalkozás AdWords fiókjának kezelésére szolgáló hatékony eszköz a Google-tól.

Mik a fő előnyei?

  • Gazdag szűrési lehetőségek
  • Automatizált riportok a fiókok teljesítményéről
  • Ajánlattételi stratégiák kezelése könnyű kezelése
  • Több cél beállításának lehetősége
  • Menthető nézetek

DoubleClick Search Engine Marketing eszközt ide kattintva érheted el.

Google Trends – kimutatás egy kattintással a keresési trendekről

Google Trends

A Google Trends egy nagyszerű eszköz, amely tetszőleges keresési kulcsszó esetében megmutatja, hogy alakult a keresések száma, és egy kis statisztikát is ad arról, hogy milyen országokban/milyen nyelveken kerestek a kifejezésre legtöbbet.

Mire használhatod?

  • Kinyomozhatod a legnépszerűbb témákat
  • Valós idejű marketing lehetőségeket/trendeket kereshetsz
  • Márka népszerűséget ellenőrizhetsz
  • Keresési adatokat tölthetsz le elemzésre(!)

A Google Trends eszközt ide kattintva érheted el.

Google Értesítő – Új tartalmak figyelése az interneten

Google Értesítés

Ez egy interneten kereső, tartalom felfedező és értesítő eszköz, amit a Google fejlesztett.

Mire használhatod?

  • A márkád/neved monitorozására
  • Versenytársaid monitorozására
  • Szakmádban előforduló kérdések monitorozására
  • Várost/régiót érintő hírek monitorozására
  • Plagizálás felderítésére
  • Álláshirdetések monitorozására

A Google Értesítések szolgáltatást itt éred el.

Google Analytics – Statisztikák honlapod látogatóiról

Google Analytics

A Google Analytics a Google ingyenes szolgáltatása, ami a weboldal látogatóiról készít és prezentál részletes statisztikát.

Mire használhatod?

  • Egy pillantással megnézheted honlapod főbb látogatottsági adatait
  • Megnézheted melyik kampány hozta a legnagyobb forgalmat és a legtöbb konverziót
  • Megnézheted melyik régióból érkezett a legtöbb látogató
  • Megnézheted mit kerestek a látogatók a honlapodon
  • Felderítheted a legnépszerűbb tartalmadat
  • Beazonosíthatod a legkevésbé látogatott oldalad
  • Beazonosíthatod, hogy mikor léptek ki legtöbben a vásárlási folyamatból
  • Megnézheted, hányan érkeztek mobilról a honlapodra
  • Beazonosíthatod a csalódást keltő oldalaid

A Google Analytics szolgáltatást ide kattintva éred el.

Google AdSense – Termelj pénzt a blogoddal

Google Adsense

Az AdSense a Google hirdetési alkalmazása, aminek segítségével honlap tulajdonosa kiadhatja oldalának felületeit reklámok számára, ezzel bevételt termelve.

Miért jó az AdSense?

  • Nincs szükséged termékre a bevételszerzéshez (pontosabban a blogod forgalma lesz a termék)
  • Több weboldalt is üzemeltethetsz egy AdSense felhasznlónévvel
  • Könnyű kezelni, kis időráfordítást igényel
  • A Google szállítja a hirdetéseket
  • Meghatározhatod milyen hirdetések jelenhetnek meg a honlapodon

A Google AdSense szolgáltatást ide kattintva éred el.

Youtube – Amit mindenki ismer

youtube

Biztos vagyok benne, hogy ezt a videómegosztó oldalt tényleg senkinek nem kell bemutatnom, de nem maradhat ki a felsorolásból, és vajon milyen előnyei vannak marketing szempontból?

Ha saját csatornád van:

  • Több és minőségibb tartalmat tudsz adni a célközönségednek, ezzel bizonyítva szakmai kompetenciád
  • Extra forgalmat továbbít a vállalkozásod részére
  • Személyesebb kapcsolat a közönségeddel
  • Nem kell humorosnak lenned, hogy érdekes tartalmat készíts
  • Jót tesz a SEO-nak, mert elhelyezhetsz linket a videódban

Hirdetőként:

  • Hatalmas elérés, több mint 1 milliárd felhasználó
  • Változatos hirdetés célzási lehetőségek
    • Videó tárgya alapján
    • Korosztály és nem alapján
    • Kulcsszavak alapján
    • Felhasználó érdeklődése alapján
  • Pontosabban mérhető a TV hirdetéseknél

Kérdésed van? Mindig örömmel segítünk!